Показать/Скрыть сайдбар

Описание игры, скриншоты, видео

Скачать игру Thea: The Awakening v1.20.2412 + 1DLC - полная русская версия

Рейтинг: 10.0 (4)
Игру добавил Elektra [2736|24] | 2016-12-20 (обновлено) | Ролевые игры (RPG) (624) | Просмотров: 16605

Thea: The Awakening v1.20.2412 + 1DLC

• Название игры / Game name: Thea: The Awakening v1.20.2412 + 1DLC
• Год выхода / Release date: 2016
• Разработчик / Developer: Инди-игра (51) от MuHa Games (1)
• Жанр / Genre: Ролевые игры (RPG) (624); Стратегии (753); Приключения, квесты (826)
• Язык: Русская версия (2429)
• Тип игры / Game Type: Полная версия (установи и играй)
• Размер / Size: 879.48 Мб.
• Оценка игроков / Game Score: 10.0 из 10
(всего голосов: 4)

Thea: The Awakening - великолепная survival-стратегия с элементами RPG, песочницы и даже симулятора Бога, с пошаговым геймплеем и акцентом на внимательное прохождение!

В игре уделено огромное внимание аспекту выживания. Выполненная в фэнтезийном сеттинге и построенная на базе славянской мифологии, игра сочетает в себе мрачный готический и языческий стиль. В качестве основы используется гексагональная сетка, на которой находятся постройки, герои и юниты. Для эффективной борьбы с противниками можно применять не только силу, но и использовать другие методы. К примеру, провести дипломатическую сделку, отравить или проклясть своих врагов, добившись их ослабления или даже полного уничтожения. Мир Thea: The Awakening просто переполнен монстрами и существами, заставляя насладиться каждой минутой проведенной в нем: более 90 типов обитателей Вам повстречаются на полях, подземельях, городах и даже на небесах. Также игрокам будет предложено около 200 нелинейных событий, в процессе которых Вы можете получить ценную награду и кучу богатств.

Мир генерируется по мере прохождения и он достаточно велик, а наличие в нем сразу 50 типов ресурсов заставит тщательно планировать Вашу экономическую политику! Имеется также более 4000 необычных предметов, которые можно найти, отобрать или создать самим, а затем использовать для своих целей и получения дополнительного преимущества. Также Thea: The Awakening порадует сразу несколькими непохожими друг на друга концовками, финал каждой из которых зависит от Вашего выбора, метода выполнения заданий и совершенных Вами действий!

В мире Thea: The Awakening есть стриги и Баба-Яга, но нет героев, охотников на нечисть, или даже армий, готовых уничтожить их. Есть только несколько голодных и уставших путников, которые просто стараются выжить. И Вы - единственная их надежда.

Игра ОБНОВЛЕНА с v1.20.2207.0 до v1.20.2412. Список изменений внутри новости.

Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?

Thea: The Awakening - это гексагональная пошаговая стратегия, события которой разворачиваются в постапокалиптическом мире, основанном на славянском фольклоре. Игрокам предстоит не путешествовать по карте, покоряя земли, а просто стараться выжиь в изменившемся и крайне неуютном мире, который делает все возможное, лишь бы отравить жизнь героев и сделать ее короче.

Язык: Русский, Английский.

Список DLC:
Return of the Giants


v1.20.2207.0:
• Список изменений здесь.
v1.20.2105.0:
• Список изменений здесь.
v1.20.2010.0:
• Text and localization changes today - updated warrior descriptions (removed the info that they cannot equip jewellery), also updated community French language pack.
v1.20.2008.0:
• Warriors now are able to wear jewellery,
• Animals are now able to wear artifacts,
• Event fixes.
v1.20.2003.0:
• fixed the Zorya god quest where a group of Bies was spawned instead of Simargl;
• fixed the roaming Orcs group in the cosmic tree quest, where they used to stay on the map infinitely, even after completion of the story line.
v1.20.1914.0:
• 14 new villager arts and special art for Son of Zorya,
• Larger item/character info area on Equip screen,
• Updated French Community translation,
• [MP] fixed a bug where the player could open inventory or equip screen while having the other player's group selected and get locked on that screen,
• [MP] blocked loading saves from pause menu, and changed how autosaves are handled,
• Event fixes (sorry, haven't got any details),
• Reduced the chance to be able to pick a scholar or an inventor when having the Meeting Hall building,
• Changed prerequisites of children falling ill event, losing children should not occur as often,
• Fixed scholars so that female scholars are possible,
• Fixed Legendary Craftsman achievement,
• Fixed display if heavily wounded icon on Inventory (this was just a display glitch, actual chance to die was calculated ok).
v1.20.1906.0:
• Fixed the final encounter with Dwarf cultists, where the location did not dissappear and instead spawned some goblins ,
• Fixed XP gain showing incorrect values after fighting with a lair,
• [MP] Fixed XP level threshold being reset for joining player after loading a game.
v1.20.1904.0:
• University town - the scholars and inventors were buffed as we realised they were not up to scratch.
• The exchange for children now has a chance to get up to three sages, and with 15 extra skill points, plus a chance for some scholars (up to 2). Or up to three workers(with a 15 point boost as well) and some inventors.
• In the character exchange, you have a chance to get 2 scholars or inventors not one.
• Dusktown - child exchange: you now can get up to 2 Goblin warrior and two Goblin shamans or up to 3 bandits and up to 1 dwarf bandit.
• The orc witch you get from the char exchange now got a boost in skill points.
• Silveroak - child exchange - you will now have a chance for up to 2 forest elves and one bugay, or up to 3 Vily and up to one Bugay. No change in the char exchange for Silveroak.
• Fixed dlc2main events showing up in English when language was set to Community French (copied Official French until community localization is available),
• Nerfed dwarf bandit group to make it match a 3-skull difficulty rating,
• Fix for Research screen that could cause a crash and/or using more points to unlock a recipe.
v1.20.1901.0:
• Fixes to game data saving - see note below,
• Added sounds to the following actions: event occurred, new turn started,
• Added move to top and move to bottom buttons on Crafting/Construction tasks,
• New look for co-op play panel,
• New icons for different types of Bigos and Leczo,
• Fixed item compare that was not indicating properly if a weapon was 1 or 2-handed,
• 5 new achievements,
• Event Editor fixes for Produce Drop and Deal Damage.
• Balanced building cost for Blessed Paths,
• Herbalist's Hut gives Herbs each turn, the amount depends on what resources it is build of,
• Nerfed Karakandzas, these were too powerful for their difficulty rating,
• Changes to Kids Growing Up event - special classes will be available if there is an appropriate building in the village (Herbalist's Hut for Medics, Archery Range for Hunters, Totem for Witches, Meeting Hall for Sages, Scholars and Inventors). Additionally, presence of Barracks will yield better Warriors, Smithy - Craftsmen and Manger - Gatherers,
• Fixes to events,
• [MP] fixed XP counter of the joining player that was not working correctly upon load.
v1.20.1827.0:
All game versions:
• 2H Hammers cost only 1 research point,
• 2H Hammers do a bit more damage,
• 2H Axes do a bit more damage,
• All resources in Straw tree cost only 1 point to unlock,
• Within the village's gathering area, movement cost is lowered to 1 for player expeditions. This area grows if there is a Blessed Path building in the village,
• Changes to calculations for death chance in Bloodbath mode,
• Fixed a dwarf model not being shown on the map,
• Fixed text on an inventory item that would overflow its textfield if it was too long.
• Events fixes.
Story Bundle:
• Events fixes.
MultiPrayer:
• Ability to select server location for connection by name [layout needs to be improved though]
• More messages informing why connection failed for connection by name,
• Improved attraction rates for children to slightly counter the more difficult starting conditions (closer to higher level areas, with smaller population and with no children)
• Improved attraction rates in SNAIL MODE,
• End turn can be "undone" as long as the other player has not finished their turn [needs new artwork]
v1.20.1824.0:
• performance improvements,
• fixed a bug on equipment screen which could lead to crashes.
v1.20.1823.1:
New features and improvements:
• Co-op mode (as a separate download - see DLC section),
• A set of new events, fully translated and voiced,
• A set of additional events in English (as a separate download - see DLC section),
• Recipe screen now tells what are the chances of obtaining a good quality item,
• Turn Summary will show the amount of resources received and indicate if they come from gathering or from a building,
• Gathering tasks show the amount of resource currently in the group's inventory,
• Added Community Language - French,
• Entity Info screen and event drop list now displays information if a weapon is 1- or 2-Handed,
• New icons on Research/Crafting recipes screen,
• New icons for dozens of items (and 1-handed weapon icons can be more easily told apart from 2-handed weapons),
• Entity info screen now shows materials and properties on one page (no tab),
• New Building - Blessed Paths - increases gathering range of the player's Village,
• New icons for difficulties 6 to 10,
• Re-balanced armours and shields,
• Re-balanced unliving rats.
Fixes:
• Mokosh lvl 5 now properly gives +4 Health instead of +1 to your villagers,
• Setting craft count to maximum possible should work correctly now,
• Fixed a bug in the Scholar Village, where you should learn Herbalism but didn't. Also changed the prerequisites for Medic training, so that only existing medics will be able to improve their skill, not a random person,
• Fixed a bug in the Cosmic Tree quest where you had a dialogue option with the Leshy that should not have been visible till later,
• Fixed Weatherer using incorrect graphics,
• Preset group loading fix,
• Fixed a bug where a gatherer would get unassigned from a task if there is more than one resource of this type available for gathering,
• Fixed a hang in the Events Editor that happened when two lists contained no elements in common,
• In bloodbath mode, a character having 0 life no longer shows as critically injured as it effectively has 0% chance to die,
• Fixed damage received when fleeing from a fight in Bloodbath mode,
• Fixed "--" that was displayed during event resolving, when a wound tag was removed,
• Fixed calculation of the time it should take for a tasks to complete (if fuel supplies changed).
v1.16.1712:
• fixed Bloodbath mode not switching on/off properly
• fixed bandit event where after a spore attack the vent would not dissapear
• fixes for poisons and curses (these removed wounds that were left from the previous turn)
• fixed Meeting Hall building cost
v1.16.1710.1:
• New Difficulty option - Bloodbath
• Boosts to selected god bonuses:
• Son of Zoria can wield ANY 2-handed weapon in 1 hand,
• Nightstalker can wield 2-handed swords in 1 hand,
• Morena's trinkets are made of advanced resources and can be of Good Quality,
• Perun's weapons get guaranteed Good Quality tag,
• None of the gods' given items can be Bad Quality,
• Added warnings to Inventory and New Expedition screens - when food or fuel supplies are low an exclamation mark appears,
• Optimizations for map loading and memory usage - these will be most visible for low to mid-end computers,
• Added Custom language - when selected, this sets UI to English but loads all event texts from CUSTOM.txt file from StreamingAssets folder,
• Re-balanced spawns to keep them on a bit more reasonable levels,
• Adjusted the chance for the herbalist hut, to make sure it shows up faster,
• Fix to the log recorder,
• Fixed Research screen, where tooltips were not showing up for Crafting and Construction categories,
• Fixed the giants guest, so that the Umbrage Lord isn't spawned infinitely,
• Fixed a bug where sometimes difficulty settings were lost
v1.16.1628.1:
• Showing unresearched resources on the map is not a difficulty option anymore and is not linked to Economy. We placed it under Gameplay options in Settings,
• There's a new option in Settings that allows you to set the default behaviour for using new consumables,
• Fixed weight calculation for 1 and 2 handed weapons and jewellery,
• When game runs in the background, its performance should be limited to just a few fps,
• Item comparison popup should now close properly after leaving the Equipment screen, also it won't show up when dragging items around,
• Fixed Blessed Tree Symbol building.
• Removed children from villagers' starting equipment, correct number of children should now be given at start,
• Fixed node linking in events editor,
• Adjustments to the orc bandit, hopefully making it less brutal,
• Changed wording in child growth event - it now refers to Gatherer instead of Worker, as there is no Worker class.
• Fixed a couple more voiceovers and spelling errors,
• Voiceovers are now unloaded from memory after they are played. This should hopefully resolve a crash from audio drivers that some of you reported,
• Events Editor - players can now add their own tags. This still needs testing, so if anyone spots a bug with it please report,
• Research screen - hidden recipes should not longer show a tooltip,
• Added a new female craftsman art that was sitting in the assets but was never used.
v1.16.1623.0:
• voiceovers - some VO files had incorrect names and were not being played correctly. This should now be fixed,
• audio - when volume sliders are set to 0, audio is disabled (and not still playing with zero volume). This should slightly increase performance
• We have also read all your feedback regarding the recent beta branch feature - showing resources before they are researched - and for now decided to link it to Economy setting in difficulty. On Insane they will only show when researched. On Easy, Normal and Hard - you will be able to see not-yet-researched resources. However, only those that are next in queue on your Research screen will be shown - for example you won't see Mithrill until you research Silver. Hope this brings a good compromise.
• Also, Khash introduced a small "cheat mode" for those, who prefer long, relaxed play with much slower difficulty progression. There's a special key combination that you need to press on one of the screens for a special option to show up. I'll let you figure this one out, the only hint I can share is Wolfenstein ;) Have fun!
v1.16.1618.0:
• Tweaked costs of Advancement Points - these should be significantly cheaper if your'e playing on easier Economy settings,
• One of the bandit quests with a Spores encounter was fixed so that the bandit lair now disappears after a win,
• Logbook - buttons for switching between quests should now provide better feedback on what's selected for viewing,
• Fixed the performance drop.
v1.16.1616.3:
• Manage Supplies screen - resource buttons have now appropriately sized hitboxes
• pad controls have been disabled, so you should no longer see persisting highlights on some buttons,
• adjusted font settings so they should be more legible on lower resolutions. It still is best to avoid anything below 1366x768 unless you have no choice
• weight should now be calculated correctly when a character is wielding a 2-handed sword in one hand
• fix for uncurable curse of wounds
v1.15.1615.2:
• Joining a camp with an expedition should no longer teleport this expedition to the village.
• Jewellery should no longer disappear when there are two similar items equipped in both slots and one of them is taken off,
• Research - it should no longer be possible to unlock recipes for free

Особенности игры:
• Игра в жанре survival, выполненная в фэнтезийном сеттинге с гексагонами и элементами пошаговой стратегии.
• Богатый мир, наполненный более 90 существами из славянской мифологии.
• Более 200 нелинейных событий гарантирует Вам хорошее времяпровождение.
• Великолепная карточная мини-игра, которая используется не только для боя, но и для решения других событий (дипломатия, болезни проклятия и прочее).
• Огромный случайно генерируемый мир с акцентом на его исследование и изучении, и более 50 типами ресурсов.
• Более 4000 предметов, их все можно найти, вырастить, выкрасть или создать (скрафтить) самим.
• Несколько концовок в зависимости от Ваших решений.
• Награды и скрытые возможности открываемые после прохождения, поспособствуют Вашему возвращение в мир Thea.
• Возможность стать одни из 8 славянских божеств, с их уникальными возможностями и способностями, которые могут кардинально изменить жизнь в мире Thea.
• Случайные параметры существ - каждое существо имеет свои собственные характеристики и способности.
• Система смены времени суток напрямую влияющая на геймплей.

Системные требования
ОС: Windows 7 (32-bit)
Процессор: Dual Core 2.0 GHz
Оперативная память: 4 GB ОЗУ
Видеокарта: DirectX 10 GPU, 512MB VRAM
DirectX: Версии 10
Место на диске: 2 GB

Thea: The Awakening is a strategic survival game inspired by Slavic mythology and folklore and set in a dark, post-apocalyptic fantasy world.

Manage your village: You will need to decide how to best use the limited resources at your disposal, both in terms of supplies and manpower. You may choose to devote more men to building a new house, but then who will go out and find the resources? Or on the flip side, if you send out too many people, will your village be safe? Thea: The Awakening will based on a Day Turn and a Night Turn and during the long nights, your village is exposed to all manners of encounters and events, including simple attacks by hungry scavengers, or a mystical plague brought on by the Night Horrors...
Send out parties to seek out resources: Sending out scouting parties is not just a matter of choosing the direction. Many events will have different outcomes or dialogue options depending on who is in your party, so choose wisely! A wise woman may be frail and thus you risk losing her on the road, but if you come across an unknown creature, she may be the one to save your hide!
Enter into a unique card minigame: resolve combat, social encounters, physical challenges, disease and more! Your people become your deck as you face your challenge in the tactical card minigame, so choose your party wisely.
Discover the many strange creatures lurking in the shadows: Yes there is an abundance of creatures, both beast and man, who will inevitably attack your parties and village, for treasure, for the kill or simply out of hunger and desperation. But, not all of your encounters must end with a fight, nor will all fights start off in an obvious way! You may meet a lost child and wonder if it's a trick, or you may meet a beast and end up talking it out... Will those flickering lights in the distance offer guidance and warmth, or will they lead you astray?
Explore the map and discover new locations: Our maps are randomly generated, so with each playthrough you will get a whole new world to explore! There will be forgotten ruins, forlorn forests, misty swamps or hazardous mountains, where the legends say, Orcs run amok.



Если вы являетесь правообладателем данного материала и вы против размещения информации о данном материале, либо ссылок на него - ознакомьтесь с нашей информацией для правообладателей и присылайте нам письмо. Если Вы против размещения данного материала - администрация с радостью пойдет Вам на встречу!
Скачать Thea: The Awakening v1.20.2412 + 1DLC (879.48 Мб.):
Информация для восстановления – 3%

Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.

Дополнительные файлы для игры

Если ты нашел новую версию игры Thea: The Awakening v1.20.2412 + 1DLC, либо русификатор к ней, патч, левелпак или мод - сообщи об этом редактору новости, он добавит сюда доп. файл.
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.

Комментарии игроков (18 шт.)

От: Echo-2 [26|33] | Дата 2016-08-23 08:38:18

Репутация
26
Чет странно, что богиня плодородия и материнства такая дрищавая
От: timtim1 [1|0] | Дата 2016-08-09 20:27:46

Репутация
1
вкусные обновы идут :)
От: tav [2|0] | Дата 2016-07-06 09:58:08

Репутация
2
на unibytes будет?
От: Jk_Sarv [-2|0] | Дата 2016-06-27 21:32:51

Репутация
-2
Чумовейший квест.
От: Ving [4|1] | Дата 2016-06-27 12:59:56

Репутация
4
Хорошая игра...пару раз пройти можно.....как и во многих подобных играх довольно легко сделать имбовый отряд который даже в режиме автобоя рвёт всех
От: Jk_Sarv [-2|0] | Дата 2016-06-26 14:06:06

Репутация
-2
Чет не похожа эта игра на "Приключения, квесты"
От: bongo [1|0] | Дата 2016-05-11 12:01:57

Репутация
1
any other host please
От: Madnas [22|35] | Дата 2016-04-17 21:11:04

Репутация
22
Короче очень понравилась игра))) Купил!
От: pugal0 [73|38] | Дата 2016-04-17 16:53:28

Репутация
73
Madnas, а, извини, значит я тебя не так понял. Претензии не к реализации мифологии, а к тому, что она не очень подходит к этому жанру :)
От: Madnas [22|35] | Дата 2016-04-17 16:43:52

Репутация
22
Нет, и я это не утверждал.
В игре должна быть такая атмосфера. Но как-то не получается.
Старые добрые рыцари со священниками, паладины и разбойники смотрелись бы лучше. А демоны с еретиками и полчищами адских тварей уж куда серьезнее и пугающее чем русалки и домовые)))
Христианский апокалипсис более эпичен нежели славянский с "заходом" и "приходом" солнца.
Хотя, признаюсь, что и такой славянский сеттинг в игре очень добротный и качественный. Играть интересно. Тексты неплохие.
От: pugal0 [73|38] | Дата 2016-04-17 14:23:26

Репутация
73
Madnas, а разве славянская мифология - это тьма, ужас и уныние? Я, признаюсь, с ней не знаком, но встречалось мнение, что во время насаждения христианства для успешного требовалось очернить прежние верования. Так, например, покровитель дома и семьи домовой к нашему времени трансформировался в темного духа. Или ты судишь о мифологии по современным фэнтези?

pugal0 подумал несколько минут и добавил:

Я еще понимаю у северных народов, живущих в суровых природных условиях, это было бы оправданно. Но у славян-то: луга и луга, тишь да гладь, живи и радуйся солнышку :) Трудно себе представить народ, который в таких условиях окутал бы себя мрачными мифами...

pugal0 думал несколько часов и добавил:

"леса и луга"
От: Madnas [22|35] | Дата 2016-04-17 12:16:05

Репутация
22
Да да да!!! Атмосфера Darkest Dungeon как нельзя лучше бы подошла.
Ничего не имею против славянской мифологии. Но в игре какая-то сборная солянка и совсем не чувствуется тьма, ужас и уныние(как-то так))))
От: Echo-2 [26|33] | Дата 2016-04-16 21:51:29

Репутация
26

Madnas сказал:

А в игре всё по-другому - русалки, домовые, гномы и другая курьезная нечисть. Смешно, и я не удивлюсь, если там еще и какие-нить смурфы со смурфетками обитают.

Беспроигрышный вариант это сделать всё в европейском средневековом стиле. Ах :)


Darkest Dungeon подавай?
От: Madnas [22|35] | Дата 2016-04-16 21:11:17

Репутация
22
Обучение добротно сделано.
А вот имена персонажей латиницей как-то тяжело воспринимаются.

Madnas думал несколько часов и добавил:

Имхо. Не ту атмосферу сделали в игре. Темные леса, злобные твари, демоны - Тея должна наводить ужас.
А в игре всё по-другому - русалки, домовые, гномы и другая курьезная нечисть. Смешно, и я не удивлюсь, если там еще и какие-нить смурфы со смурфетками обитают.

Беспроигрышный вариант это сделать всё в европейском средневековом стиле. Ах :)
От: vova22 [1|0] | Дата 2016-04-16 08:57:34

Репутация
1
Нашёл, извиняюсь, в меню справа снизу небольшая иконка флага, это и есть выбор языка.
От: Elektra [2736|24] | Дата 2016-04-16 08:42:38

Группа: Редактор
Репутация
2736
Флажок в правом нижнем углу
От: vova22 [1|0] | Дата 2016-04-16 08:08:23

Репутация
1
Как включить руский?
От: POW2208 [3|0] | Дата 2016-04-16 03:32:53

Репутация
3
Спасибо за оперативность (как всегда) и за ex-load

BGi рекомендует

  • Battlefield: Bad Company 2 v795745
  • Steins;Gate [Steam]
  • Dynasty Warriors 6
  • Dead Space 2
  • Manhunt

Скоро на сайте!

  • Snake.Pass-CODEX
  • Narcosis,Easy.Magic
  • Tokyo Twilight Ghost Hunters,Troll.and.I,Escap e Sierra,Shape of the World,Infinite.Tanks,Mono
  • Has.Been.Heroes,Train.Mec hanic.Simulator.2017,Cybe rline.Racing,Nephise,Oper ation Abyss New

Топ лучших игр

Наша группа Вконтакте

Анонс!

Анонсируем первую международную Bitcoin лотерею Kibo Lotto. Запуск совсем скоро!

Вас ждет бесплатная лотерея + несколько видов платных с миллионными джепотами!